سرویس بازاریابی دیجیتال
سال 99 چالشهای قابل توجهای برای بازاریابها ایجاد کرد. سالی که مثل هیچ سال دیگری نبود و رویدادهای آن تاثیر بسزایی بر روندهای بازاریابی گذاشت که مهمترین عامل پاندمی کرونا و محدودیتهای مربوطه بود. دلیل این تاثیرگذاری بی سابقه، عدم قطعیتی است که در پیش بینی روندهای آتی وجود دارد.
به عنوان مثال، چه کسی میتواند در مورد هزینههای تبلیغات در شبکههای اجتماعی در هفته آینده و یا ماههای پیش رو تخمین دقیقی داشته باشد؟ یا اینکه شرکت گوگل چه بروزرسانیهایی در آینده ارائه خواهد کرد؟ شکوفایی تجارت الکترونیک تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ از همه مهمتر، دنیا در چه تاریخی به شرایط عادی باز خواهد گشت؟
نکته مهم این است که بازاریابها باید به دقت اهداف و شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) را مورد بررسی قرار دهند. برای بقا و رشد، بازاریابی باید زیرکانه و با روشهای جدید انجام شود. با توجه به تجربه ما در “راهکار خاص فردا”، برندها و کسب و کارهایی که در شرایط دشوار انعطافپذیر باشند، بالاترین شانش را برای بقا و رشد در سال جدید خواهند داشت.