برای دیده شدن محصولاتتان،
نیاز به یک رسانۀ جدید دارید؛
رسانه‌های قدیمی مرده‌اند!

بازاریابی دیجیتال بازاریابی دیجیتال

سرویس بازاریابی دیجیتال

سال 99 چالش‌های قابل توجه‌ای برای بازاریاب‌ها ایجاد کرد. سالی که مثل هیچ سال دیگری نبود و رویدادهای آن تاثیر بسزایی بر روند‌های بازاریابی گذاشت که مهم‌ترین عامل پاندمی کرونا و محدودیت‌های مربوطه بود. دلیل این تاثیر‌گذاری بی سابقه، عدم قطعیتی است که در پیش بینی روند‌های آتی وجود دارد.

به عنوان مثال، چه کسی می‌تواند در مورد هزینه‌های تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در هفته آینده و یا ماه‌های پیش رو تخمین دقیقی داشته باشد؟ یا اینکه شرکت گوگل چه بروزرسانی‌هایی در آینده ارائه خواهد کرد؟ شکوفایی تجارت الکترونیک تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ از همه مهم‌تر، دنیا در چه تاریخی به شرایط عادی باز خواهد گشت؟

نکته مهم این است که بازاریاب‌ها باید به دقت اهداف و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را مورد بررسی قرار دهند. برای بقا و رشد، بازاریابی باید زیرکانه و با روش‌های جدید انجام شود. با توجه به تجربه ما در “راهکار خاص فردا”، برند‌ها و کسب و کارهایی که در شرایط دشوار انعطاف‌پذیر باشند، بالاترین شانش را برای بقا و رشد در سال جدید خواهند داشت.

روند‌های بازاریابی دیجیتال در سال 1400: تحلیل و پیش بینی

خبر خوب این است که وضعیت مطلقا بد نیست و تعداد قابل توجهی از سازمان‌ها و کسب و کارها به آینده خوش‌بین هستند. به همین خاطر، پیش‌بینی‌ها و ایده‌هایی در حوزه بازاریابی دیجیتال با توجه درخواست مشتریان و فضای کنونی کسب‌و‌کارهای اینترنتی گردآوری کرده‌ایم تا تصویر کاملی به شما ارائه دهیم. با اینکه روند‌ها و تکنولوژی‌‌های جدید بطور روزمره معرفی می‌شوند، اکثر این راهکارها لزوما جدید نیستند ولی باید نسبت به تحولات آنها آگاه بود.

بهینه سازی موتورهای جست‌وجو

بهینه سازی برای موتورهای جستوجو با تغییرات مداوم الگوریتم‌ها، در واقع یک هدف متحرک است. جریان کلی سئو در سال 1400 تغییر نخواهد کرد. اما روندهایی وجود دارند که نیازمند توجه شما هستند. با توجه با آمار گوگل، کووید-19 اثرات ماندگاری برا سئو داشته است. مواردی مانند تجربه کاربری، جست‌وجوی وابسته به معنی و هدف جستوجوی مخاطبان نیازمند توجه ویژه‌ای است.

تبلیغات کلیکی (PPC):

اول، خبر خوب: تبلیغات کلیکی در سال 1400 با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. کمپین‌های تبلیغات کلیکی، در صورت هدفمندی و بهینه‌سازی حتی مهم‌تر از گذشته خواهند بود. به یاد داشته باشید که، با توجه آمار گوگل، کسب وکارها دو برابر مقداری که برای تبلیغات گوگل هزینه می‌کنند، بازگشت سرمایه خواهند داشت. قوانین حریم خصوصی داده‌ها، تبلیغات مبتنی بر جستوجو و اتوماسیون تبلیغات کلیکی و هوش مصنوعی از روند‌های هستند که در حوزه تبلیغات کلیکی باید در نظر گرفته شوند.

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO):

با هجوم اتوماسیون و راه‌های جدید تبلیغات، نرخ تبدیل مهم‌تر از همیشه است و استفاده از راهکارهای بهینه سازی نرخ تبدیل برای تنظیم فرآیند تبدیل می‌تواند منجر به بازگشت سرمایه قابل توجه‌ای شود. با علم به اینکه بهینه سازی نرخ تبدیل می‌تواند مساله‌ی پیچیده‌ای باشد، با زبان ساده برای شما توضیح می‌دهیم:

  • مخاطبان را به وب‌سایتتان جذب کنید
  • این بازدیدها را به مشتریان دائم و منابع کسب درآمد تبدیل کنید

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

با توجه به اهمیت غیر قابل انکار رفتار مشتری در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی در سال 1400 هم به روند روبه‌رشد خود با قدرت ادامه می‌دهند. دلیل اصلی این گرایش، هدفمندی دقیق تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است که به ما اجازه می‌دهد مشتریان جدید پیدا کنیم و محصولات یا خدماتمان را به مخاطبان بیشتری عرضه کنیم. در سال 1400 به تبلیغات در اینستاگرام، توییتر و لینکدین توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بازاریابی ایمیلی

همانطور که در روند‌هایی که تا اینجا بررسی کرده‌ایم مشخص بوده است، حس نیاز انگیزه دهنده‌ای تاثیرگذار است. در حالی که بازاریاب‌ها برای سال جدید که بطور قطعی سرشار از عدم قطعیت و سختی‌ها است، آماده می‌شوند، باید به فکر این باشند که بیشترین بازده را از فعالیت‌های اصلی دریافت کنند.

بازاریابی ایمیلی از همین فعالیت‌های اصلی است که برخلاف اثر عوامل خارجی، ثبات خود را به عنوان یک ابزار تبلیغاتی حفظ کرده است. بر اساس تحقیقات OMNISEND ، نرخ تبدیل بازاریابی ایمیلی، نسبت به دوران پیش از کووید-19، 22 درصد رشد داشته است. با اینکه فعلا نمی‌توان بازاریابی ایمیلی را از تحولات دوران پاندمی مصون دانست، ولی با قطعیت می‌توان گفت که در استراتژی بازاریابی شما در سال جدید نقش خواهد داشت. پیش‌‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاری، اتوماسیون و کمپین‌های شخصی‌سازی شده در حوزه بازاریابی ایمیلی رشد چشمگیری داشته باشند.

مثل هر سال دیگری، در 1400 هم بازاریابی دیجیتال همراه با انواع استراتژی‌ها، تاکتیک‌ها و تکنولوژی‌ها خواهد بود. ولی موفقیت در همه این زمینه‌ها به رفتار ما با مخاطبان بستگی دارد، اینکه چگونه نیازهای آنها را شناسایی کرده و پاسخ می‌دهیم. همدلی با مخاطبان، باعث اعتماد‌سازی برای برند شما می‌شود. شکی وجود ندارد که کووید-19 تاثیرات شگرفی بر فعالیت کسب‌وکارها گذاشته است ولی گرایش کلی به خرید اینترنتی روندی پایدار خواهد بود. پس سوال اصلی بازاریابی دیجیتال در سال 1400 این است که با توجه به ابزارهای در دسترس، آیا می‌توانید ارزش‌سازی کرده و به نیازهای متفاوت مشتریان پاسخ دهید؟ برای تجارت الکترونیک در سال 1400 با راهکار خاص فردا همراه شوید.

آخرین پروژه‌ها

بهینه سازی موتورهای جستجو در وب‌سایت سی یو این ایران (کوژین)

در این پروژه علاوه بر طراحی مجدد و رفع مشکلات وب‌سایت، بهینه‌سازی موتورهای جستجو و تبلیغات هدفمند از اهداف ما است.

  • GOOGLE SEARCH CONSOLE
  • WORDPRESS
  • SEO
  • GOOGLE WEBMASTER
  • GOOGLE ADWORDS
شروع پروژه