توضیحی کوتاه در مورد پروژه
ما در راهکار خاص فردا یک پلتفرم روبات ماژولار به همراه نرمافزار برنامهریزی آن برای آموزش و پرورش خلاقیت در دانشآموزان و دانشجویان طراحی کردیم.
درخواست مشتری
در «راهکار خاص فردا»، یکی از اهداف اصلی آموزش و انتقال دانش به افراد دیگر در حوزههای مختلف است. تجربۀ فردی اعضای گروه ما در حوزۀ آموزش رباتیک و الکترونیک در بسیاری از دبیرستانها و دبستانهای کشور از جمله دبیرستان علامه حلی تهران، خلاءهایی را در این حوزه به ما نشان میداد. در این بین جای خالی دستگاهی که با استفاده از آن بتوان مفاهیم پایه و یا حتی پیچیده را به همراه بازی و در محیطی جذاب برای دانشآموزان ارائه کند، بیش از دیگر خلاءها احساس میشد.
به همین خاطر ما پلتفرمی پازلی طراحی کردیم که با استفاده از آن جریان برنامه و کارکرد سختافزار آنها به دانشآموزان آموزش داده شود. این پلتفرم در محیطی جذاب بر روی گوشیهای موبایل و کامپیوترها به کودکان نوجوانان ارائه میشود. همچنین به خاطر جذاب بودن محیط برنامه و امکان تبدیل شدن پلتفرم به رباتی با امکانات فراوان، با توجه به خلاقیت فردی میتوان از آن به عنوان اسباببازیای برای گروههای سنی پایینتر هم استفاده کرد.
چالش هایی که با آن رو به رو شدیم
1
اولین چالش ما در این پروژه طراحی شبکهای بود که میبایست سختافزارهای مخلتف را بدون نیاز به تنظیماتی توسط کاربر، به هم متصل کند. ما برای حل این مسئله پروتکلی بر روی بستر «سیایان» طراحی کردیم.
2
دومین چالش این پروژه، طراحی یک چارچوب نرمافزاری برای سختافزارها و امکان برنامهریزی آنها از طریق اینترنت بود. این چالش را نیز ما با استفاده از «بوتلودر» پشت سر گذاشتیم.
3
سومین چالش ما طراحی دستورالعملی برای دستوردهی به سختافزار، به صورت لحظهای و بیدرنگ بود. دستورهایی که از طریق کامپیوتر و یا تلفن همراه به سختافزار داده میشد باید به صورت «رئال تایم» به آن میرسید. چالشی که از آن نیز، عبور کردیم.
4
چهارمین و آخرین چالش ما، طراحی نرمافزاری در مدت زمان کوتاه بود که در بسترهای متنوع قابل پیادهسازی باشد. ما برای حل این چالش مجبور به استفاده از پلتفرم «زامارین» شدیم.
نتیجه
در مهرماه سال جاری، «پروژۀ ایکس» که حاصل دو سال فعالیت گروه ماست، به صورت آزمایشی در چند مدرسۀ شهر تهران محک میخورد.
پروژههای مرتبط
طراحی و ساخت پلتفرم روبات ماژولار آموزشی در راهکار خاص فردا
ما در راهکار خاص فردا یک پلتفرم روبات ماژولار به همراه نرمافزار برنامهریزی آن برای آموزش و پرورش خلاقیت در دانشآموزان و دانشجویان طراحی کردیم.
- 3D PRINT
- SOLIDWORKS
- MICROCONTROLLER
- ESP32
- DATA NETWORK
بازی آنلاین کوییزآوهیروز
اسمارتاپ یک استارتاپ گرجستانی است با هدف ارائه راهکارهای خلاقانه در زمینۀ گردشگری. شرکت اسمارتاپ میخواهد با اجرای پروژههای متنوعی در زمینۀ گردشگری، سهمی در رونق اقتصادی گرجستان داشته باشد. بازی آنلاین کوئیزآوهیروز / quizofheroes دومین محصول این استارتاپ گرجی است.
- SQL
- C#
- MOBILE GAME
- GAME DESIGN
- HTML
- CSS
- ASP.NET