توضیحی کوتاه در مورد پروژه
حوالی، از فضای زندگی آدمها میگوید. فضایی که زنده است، و با آدمها ساخته میشود. بر ما تاثیر میگذارد و از ما تاثیر میپذیرد. فضایی که حاصل دیدن، شنیدن و تجربه کردن است. این مجله میخواهد، حوالی هرکسی جای بهتری برای زندگی کردن باشد.
درخواست مشتری
حوالی، از فضای زندگی آدمها میگوید. فضایی که زنده است، و با آدمها ساخته میشود. بر ما تاثیر میگذارد و از ما تاثیر میپذیرد. فضایی که حاصل دیدن، شنیدن و تجربه کردن است. این مجله میخواهد، حوالی هرکسی جای بهتری برای زندگی کردن باشد.
«حوالی» مجلهای است دربارۀ آدمها و محیط اطرافشان. محیط اطراف میتواند شهر، خانه یا مقیاسهای کوچکتر و بزرگتر از اینها باشد. در هر شمارۀ حوالی، یک فضا محوریت دارد و تمام محتواها، حولِ همان عنصر فضایی تولید میشوند. حوالی تا امروز 6 شماره با موضوع: ترمینال، قبرستان، باشگاه و ورزشگاه، پل، خوابگاه، بیمارستان و یک ویژهنامه برای سال 98 منتشر کرده است. چهار شماره از این شش شماره به کمک کراودفاندینگ جمعسپاری شده. سایت مجلۀ حوالی که در آن کمپینهای کراودفاندینگ مجله و فروشگاه اینترنتی آن فعال است، توسط تیم ما طراحی شده و پشتیبانی و بهروزرسانی میشود.
چالش هایی که با آن رو به رو شدیم
1
سایت حوالی، یک فروشگاه اینترنتی ساده نیست. بخشی از آن مثل هرفروشگاه اینترنتی دیگری عمل میکند و در آن شمارههای منتشر شدۀ این مجله به مخاطبان عرضه میشود. اما چالش اصلی در طراحی کمپینهای عجیب این مجله است. گردانندگان این مجله برای تامین هزینههای تولید آن، برای هر شماره پیش از انتشار در قالب کمپینهای کراودفاندینگِ پاداشمحور مجله را پیشفروش میکنند. کمپینهایی که مخاطبان این مجله تا امروز از آن استقبال کردهاند و هرشماره تعداد نفرات بیشتری به صف حامیان آن پیوستهاند. در این کمپینها افراد با پیشخرید مجله، کمک میکنند مبلغ تعیین شده توسط تیم حوالی به عنوان هدف کمپین پُر شود. با پر شدن نوار مربوط به مبلغ، مجله راهی چاپخانه میشود و بعد از انتشار این افراد از اولین دریافتکنندگان مجله خواهند بود. طراحی این کمپین و پشتیبانی فنی از آن در دورۀ کمپین که تعداد کاربران سایت را برای دورۀ چند روزه چندین برابر میکند از اصلیترین چالشهای ما بوده که البته تا امروز سربلند از آن بیرون آمدهایم.
2
چالش دیگر سایت مجلۀ حوالی، فروش اشتراک شمارههای آتی در کنار فروش شمارههای پیشین مجله است. این موضوع بیش از این که در frontend سایت برای کاربران دغدغه ایجاد کند، بری صفحۀ ادمین سایت و در قسمت backend چالشزاست. تفکیک خرید شمارههای موجود از شمارههای آتی مجله که باید در زمان انتشار آن شماره برای مخاطب ارسال شود، کار را برای گردانندگان سایت مجله سخت میکند. طراحی پنل جدای فروش معمول از فروش اشتراک در صفحۀ ادمین، در راستای سادهسازی این کار برای مدیران آن صورت گرفت.
3
بالا رفتن سایت در سرچ گوگل دغدغۀ دیگر گردانندگان مجلۀ حوالی بود. سایت این مجله بعد از انتشار سه شماره از آن راهاندازی شد. در غیاب فروشگاه خود مجله، سایر فروشگاههای کتاب که این مجله را نیز عرضه میکردند جایگاه تثبیت شدهای در سرچ گوگل پیدا کرده بودند. طراحی زیرساخت فنی مبتنی بر سئو کمک کرد تا سایت این مجله در مدت زمان کمتر از یک ماه به صفحۀ اول گوگل در سرچهای مرتبط و بعد از دو ماه در جایگاه نخست این صفحه قرار بگیرد. جایگاهی که تا امروز حفظ شده و حالا علاوه بر «مجلۀ حوالی» در سرچ واژۀ «حوالی» نیز جایگاه نخست گوگل را به خود اختصاص داده.
نتیجه
حوالی در یک سالی که صاحب فروشگاه اینترنتی شده توانسته تعداد زیادی از مخاطبانش را جذب فروشگاه اینترنتی خود کند. فروش مستقیم از طریق سایت هم درصد سود خود مجله از فروش را بیشتر میکند، هم پول را سریعتر به دست آنها میرساند. تا امروز بیش از 20 درصد از فروش مجله از طریق این وبسایت صورت گرفته و همچنین دو کمپین کراودفاندینگ آخر مجله که در خود سایت حوالی راهاندازی شد، با همراهی بیش از 800 نفر از مخاطبان مجله به موفقیت رسید.
پروژههای مرتبط
وبسایت شرکت تعاونی پسته رفسنجان
صدایتان را از هرجای ایران، تا هرجای جهان بلند میکنیم
فروشگاه آنلاین حوالی
حوالی، از فضای زندگی آدمها میگوید. فضایی که زنده است، و با آدمها ساخته میشود. بر ما تاثیر میگذارد و از ما تاثیر میپذیرد. فضایی که حاصل دیدن، شنیدن و تجربه کردن است. این مجله میخواهد، حوالی هرکسی جای بهتری برای زندگی کردن باشد.