پروژه بازی آنلاین کوییزآوهیروز

در اپلیکیشن
  • SQL
  • C#
  • MOBILE GAME
  • GAME DESIGN
  • HTML
  • CSS
  • ASP.NET
بخوانید بخوانید

توضیحی کوتاه در مورد پروژه

اسمارتاپ یک استارتاپ گرجستانی است با هدف ارائه راهکارهای خلاقانه در زمینۀ گردشگری. شرکت اسمارتاپ می‌خواهد با اجرای پروژه‌های متنوعی در زمینۀ گردشگری، سهمی در رونق اقتصادی گرجستان داشته باشد. بازی آنلاین کوئیزآوهیروز / quizofheroes دومین محصول این استارتاپ گرجی است.

درخواست مشتری

این بازی، مسابقه‌ای است برای افرادی که ذهنی قوی و خلاق دارند. بازیکنان، با پاسخ دادن به سؤالات دسته‌بندی شده می‌توانند امتیازشان را زیاد کنند و سکه روی سکه بگذارند. رقابت اصلی برای دستیابی به حداکثر امتیاز، در طول هفته است. اسمارتاپ از نقطۀ شروع کارش روی توان فنی تیم ما حساب باز کرد. اولین کار ما طراحی و راه‌اندازی سایت و اپلیکیشن جئوکارت بود و این دومین همکاری ما با آن‌ها محسوب می‌شد. همکاری‌ای که همچنان نیز ادامه دارد و پشتیبانی فنی از این بازی و اضافه کردن مراحل جدید به آن، برعهدۀ ماست.

چالش هایی که با آن رو به رو شدیم

1

این محصول، فرزند کروناست. ایدۀ اولیه با انتشار خبر جهان‌گیری کرونا در ذهن تیم اسمارتاپ نقش بست و برنامه‌ریزی و اجرای آن به هفته‌های بعد از آن موکول شد. تیم ما نیز که در این دوران با فاصله از هم کارش را پیش می‌برد باید محصولی را از صفر طراحی و همزمان با چالش‌های دورکاری دست‌وپنجه نرم می‌کرد. علاوه بر ما، تیم اجرایی گوگل نیز شرایط کمابیش مشابهی داشت و برای بارگذاری اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی، دیرتر از همیشه پاسخ‌گوی برنامه‌نویسان بود. شرایط خاص بوجود آمده، در کنار تعهد زمانی ما به کارفرما فشار غیرمعمولی را روی تیم ما گذاشت که البته بسلامت از پس آن برآمدیم.

2

تعداد کاربران فعال بالای این گِیم، چالش دیگر ما بود. حضور همزمان و فعالیت زیاد آن‌ها درون برنامه ما را مجبور به سرعت و دقت زیاد در پاسخگویی کرد. هرلحظه از شبانه روز باید حواسمان به سرورها باشد که خطایی در آن‌ها رخ ندهد. از طرفی هم باید مراقب زیرکی کاربران کاربلد بازی باشیم که تقلب نکنند و امتیازشان را جز از راه‌هایی که ما تعریف کرده‌ایم، زیادتر نکنند. مراقبت از این فرآیند برای برنامه‌ای که تعداد کاربران فعالش بالاست کار چندان ساده‌ای نیست. کاری که ما تا امروز به خوبی از پس آن برآمده‌ایم.

3

ux user experience یا تجربۀ کاربری، در این بازی اهمیت بسیار زیادی دارد. بازی‌ها به نسبت اپلیکیشن‌های فروشگاهی و سایر برنامه‌هایی که ما پیشتر طراحی و اجرا کرده بودیم، بیشتر به تجربۀ کاربری متکی بودند تا محصولی که در آن عرضه می‌شود. ما از لحظۀ شروع طراحی تا همین امروز تمام تلاشمان را کرده‌ایم که روزبه‌روز این تجربه را برای مخاطبانمان بهتر کنیم. ما باید کاری می‌کردیم که کاربران درون برنامه احساس راحتی کنند و به واسطۀ همین احساس، زودبه‌زود به اپلیکیشن بازگردند و بازی را ادامه دهند.

نتیجه

این بازی توانست ظرف کمتر از 6 ماه در بین جمعیت 3 میلیون نفرۀ گرجستان که 600 هزار نفرشان دسترسی به تلفن همراه اندروید دارند و 400 هزار نفر از آن، در بازۀ سنی مخاطبان احتمالی چنین بازی‌ای قرار دارند، جایش را باز کند. سی هزار نصب در این مدت که همچنان نیز با شدت ادامه دارد، نتیجۀ کار تیمی ماست.

پروژه‌های مرتبط

طراحی و ساخت پلتفرم روبات ماژولار آموزشی در راهکار خاص فردا

ما در راهکار خاص فردا یک پلتفرم روبات ماژولار به همراه نرم‌افزار برنامه‌ریزی آن برای آموزش و پرورش خلاقیت در دانش‌آموزان و دانشجویان طراحی کردیم.

  • 3D PRINT
  • SOLIDWORKS
  • MICROCONTROLLER
  • ESP32
  • DATA NETWORK

بازی آنلاین کوییزآوهیروز

اسمارتاپ یک استارتاپ گرجستانی است با هدف ارائه راهکارهای خلاقانه در زمینۀ گردشگری. شرکت اسمارتاپ می‌خواهد با اجرای پروژه‌های متنوعی در زمینۀ گردشگری، سهمی در رونق اقتصادی گرجستان داشته باشد. بازی آنلاین کوئیزآوهیروز / quizofheroes دومین محصول این استارتاپ گرجی است.

  • SQL
  • C#
  • MOBILE GAME
  • GAME DESIGN
  • HTML
  • CSS
  • ASP.NET
شروع پروژه