توضیحی کوتاه در مورد پروژه
در این پروژه علاوه بر طراحی مجدد و رفع مشکلات وبسایت، بهینهسازی موتورهای جستجو و تبلیغات هدفمند از اهداف ما است.
درخواست مشتری
See You in Iran یک پلتفرم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای سفر است. میخواهد ارتباطات جدیدی بین ایرانیان و غیرایرانیان برقرار کند تا فهم دقیقتری از ایران ارائه دهد. این پروژه قصد دارد به سهم خود، با جریان ایران هراسی مقابله کند. راهاندازی هاستل در شهرهای مختلف، تولید محتوای چند زبانه، برگزاری رویداد و تسهیل حضور گردشگران در ایران، از جمله فعالیتهای See You in Iran در این سالها بوده.
گردانندگان این پروژه در وهلۀ اول از ما خواستند تا در بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) آنها را همراهی کنیم. آنها میخواستند در بین کلمات سرچ شده در گوگل، جایگاه بالاتری پیدا کنند. در ادامه مسئولیت مدیریت و ویرایش محتوای سایت و اضافه کردن صفحههای جدید به آن نیز، برعهدۀ ما گذاشته شد.
چالش هایی که با آن رو به رو شدیم
1
اولین چالش پیش روی ما در این پروژه، وجود رقبای جدی و با سابقه بود. شرکتهای بینالمللی این حوزه مثل: tripadvisor جایگاه تثبیت شدهای داشتند و رسیدن به رتبۀ بالاتر در کلمههای کیلیدی مورد نیاز، غیرقابل تصور بود. در بیشتر عبارتهای مورد نظر، سایت کارفرمای پروژه در صفحۀ دوم گوگل جا داشت و رساندن آنها به صفحۀ اول سرچ گوگل، در زمان کوتاه و با کمترین هزینه کار بعیدی به نظر میرسید. در حوزهای که علاوه بر شرکتها خارجی، رقبای داخلی نیز حضور جدی دارند و بسیاری از آنها بیشتر از هزینهکرد برای اقامتگاههایشان، منابع مالیشان را صرف سئوی سایت خود میکنند.
2
چالش دوم ما، محتوای قبلی این وبسایت بود. وبسایت این پروژه که پیشتر در قالب «وردپرس» طراحی شده بود، حالا با انباشتی از محتوای حجیم روبرو بود که سرعت لود سایت را به شدت کم میکرد. سرعت لودینگ پیج این سایت، در آن مقطع زمانی بیش از 8 ثانیه بود که زمان بسیار زیادی برای لود چنین صفحهای به حساب میآید.
3
یکی از چالشهای معمولی که برای چنین وبسایتهای پیش میآید، دو گانۀ گوگل و مخاطب است. محتوایی که مورد پسند گوگل واقع شود، هرچند در بسیاری از موارد مشابه سلیقۀ مخاطبان واقعی است اما فرقهایی نیز دارد. سایتهایی که پیشتر مخاطبان ثابتی جذب کردهاند، وقتی که به سمت گوگلپسند شدن میروند گاهی مخاطبان ثابتشان را از دست میدهند. این یکی دیگر از چالشهای ما در این پروژه بود.
نتیجه
در نهایت ما توانستیم در دورۀ کوتاهی نزدیک به 10 رتبه جایگاه این سایت را در کلمات مدنظر ارتقا دهیم. حالا دیگر سایت See You In Iran، در سرچهای مربوط به گردشگری در ایران به طور ثابت در صفحۀ اول گوگل جا خوش کرده است. همچنین با ویرایش محتواهای قبلی و کاهش حجم فایلهای بارگذاری شده، سرعت لود صفحۀ آن از 8 ثانیه به زیر 3 ثانیه رسیده. و نیز با وجود بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو، مخاطبان قدیمی سایت از تغییرات پیشآمده در فرم و محتوای آن استقبال کردهاند.
پروژههای مرتبط
بهینه سازی موتورهای جستجو در وبسایت سی یو این ایران (کوژین)
در این پروژه علاوه بر طراحی مجدد و رفع مشکلات وبسایت، بهینهسازی موتورهای جستجو و تبلیغات هدفمند از اهداف ما است.
- GOOGLE SEARCH CONSOLE
- WORDPRESS
- SEO
- GOOGLE WEBMASTER
- GOOGLE ADWORDS